Interactiune prin blogul de companie


Spre deosebire de site-ul de companie, care poate fi considerat o carte de vizita virtuala, blogul pune mai mult accentul pe interactiune. Exista firme care au doar site, dar si cazuri in care acesta a fost inlocuit in totalitate cu un blog. Insa, in general, site-ul si blogul sunt complementare.

 

Ambele platforme au un anumit rol in comunicarea cu actualii sau potentialii clienti, pe langa prezenta companiei in retelele sociale.

In 2009, o companie nu poate pretinde ca exista pe internet daca nu foloseste cel putin una din ele (nr. - blog sau site), oricare ar fi. Blogul iti ofera posibilitatea de a influenta si prezenta companiei, a produsului sau a brandului, in social media”, spune pentru startups.ro Ionut Oprea, Manager la Standout, agentie de marketing si comunicare dedicata blogurilor.

El considera ca blogul este un instrument dintr-o directie de marketing mai putin folosita la noi,  cea de “pull” marketing. Aceasta inlocuieste efortul de a “impinge” un mesaj prin vehicule care ofera expunere intr-un grup cat mai apropiat de grupul-tinta, cu crearea unei destinatii pe internet care sa atraga din ce in ce mai multi reprezentanti ai grupului-tinta.


Ce informatii transmiti
Specialistii in comunicarea online spun ca blogul presupune in primul rand un dialog intre companie si publicul sau, iar temele principale trebuie sa vizeze interesul publicului, nu pe cel al companiei.

In mod ideal, blogul nu e un site. Adica nu e doar un loc in care sa publici articole, ci un loc in care construiesti conversatii si interactiuni pornind de la anumite subiecte. Daca ramane monolog o perioada mai lunga de timp, este clar ca nu a devenit un blog, ci doar o alta sectiune a site-ului de prezentare, care simuleaza structura unui blog”, adauga Oprea.

Managerul Standout mai spune ca site-ul si blog-ul se completeaza, nu se inlocuiesc, iar la nivel de continut blogul poate avea doua abordari: utilitate sau divertisment.


Domeniile de activitate ale companiilor cu blog
Companiile care vor sa isi lanseze un blog pot sa activeze in diverse domenii de activitate. Insa este important ca grupul-tinta cu care se doreste comunicarea sa fie prezent online in proportie semnificativa.

Primele companii care au adoptat folosirea blogurilor au fost cele din industria de comunicare”, spune pentru startups.ro Radu Ionescu, Managing Director la Kinecto.

Acum, ponderea s-a modificat si cele mai multe bloguri de companie din Romania apartin unor firme din IT si marketing. In opinia lui Bobby Voicu, administrator forumulbloggerilor.ro, cele din domenii tehnice sunt mai des intalnite “pentru ca pot folosi blogul si drept canal de suport pentru probleme tehnice”.

Numarul firmelor romanesti care detin un blog de companie este mic si multe nu au avut success, pentru ca nu l-au actualizat si nu l-au intretinut.

Important e ca acest tip de proiect sa aiba resurse dedicate, adica in loc de <o sa scrie X si Y>, sa fie stabilite si luate in calcul de la inceput alocarea de resurse, precum si estimari privind rezultatele dorite (output, indicatori de succes, outcome)”, spune Oprea.

In afara de blogurile de companie, exista si bloguri dedicate unui anumit produs. Acestea sunt putine la numar si sunt create mai ales in cadrul unor campanii punctuale de promovare.

Am observat in ultima vreme un trend evident in lansarea de bloguri de produs, care mor, din pacate, dupa  ce se termina campania”, spune Bobby Voicu.

Astfel, blogurile de companie raman preponderente si, in unele cazuri, reprezinta instrumente de comunicare utilizate pe termen lung.

As zice ca 99% sunt bloguri de companie, daca nu chiar toate. In general, blogurile de produs au ratat cu desavarsire ideea de blog si au ajuns niste locuri de lauda seaca a produselor respective, pentru ca nu le-a mai vizitat nimeni de cand au fost lansate”, spune Ionut Oprea.


Interesul companiilor fata de bloguri
In opinia lui Radu Ionescu, companiile sunt destul de putin deschise in a lansa un blog de firma, “in special pentru ca managementul nu intelege mediul sau nu vrea sa isi exercite skill-urile de comunicare”.

El mai spune ca acele companii care decid proiectarea unui blog sunt firmele care inteleg social media si care se implica in aceasta. Insa, in general, companiile care au lansat bloguri nu au mentinut constanta comunicarea si au esuat.

Multi si-au pierdut entuziasmul dupa lansare - lansare care evident este doar un prim pas in activitatea de blogging”, mai spune Ionescu.


Blog-ul ca sprijin al unei afaceri online
Unul dintre cele mai noi bloguri de companie apartine Ivanka.ro. Magazinul online de genti a fost lansat in urma cu jumatate de an, dar blogul este online de luna trecuta.

Fiind un magazin online, prima data ne-am concentrat eforturile pe stabilirea unor contacte foarte bune cu furnizorii, atragerea de clienti si o prezentare a produselor cat mai adecvata. Dar stim ca femeile nu doar cumpara genti, ci urmeaza tendinte, se asorteaza, vor sa povesteasca despre ce si-au cumparat. De aceea, un blog in care sa le oferim informatii despre ce se poarta in fiecare sezon, cum se aleg gentile, cum sunt diferitele tipuri de piele, a fost o decizie mai mult decat fireasca”, spune pentru startups.ro Cristina Bleoju, Managing Partner la Ivanka.ro.

Blogul a fost gandit ca un suport pentru magazinul online, oferind un mediu prielnic pentru discutiile despre produse. Insa, pentru ca detaliile despre gentile vandute pot fi gasite pe site, blogul contine articole despre genti in general, povesti ale unor modele consacrate, informatii despre tendinte, materiale, culori, precum si sfaturi sau anunturi de lansari, reduceri sau promotii.

Cristina Bleoju spune ca exista si un plan editorial al fiecarei saptamani, care presupune postarea zilnica a unor articole, astfel incat sa ii obisnuiasca pe vizitatori sa se intoarca frecvent pentru noi informatii.


Instrument de comunicare pentru activitatile offline

Exista insa si companii care nu au o activitate legata de mediul online, dar care decid sa isi lanseze un blog, alaturi de site.

Adrian Crivii, director general la compania de evaluare Darian Rom Suisse, spune pentru startups.ro ca blogul deschis in septembrie 2008, era necesar pentru adaptarea firmei la tendintele moderne in comunicare.

Chiar daca blogul nu este actualizat zilnic, ci la intervale mai lungi de timp, Adrian Crivii spune ca atat blogul, cat si site-ul sunt importante, pentru ca prin intermediul lor clientii si partenerii pot ajuge la informatiile de care au nevoie.

In paginile blogului, clientii gasesc uneori raspunsuri la intrebarile lor. De asemenea, blogul face posibila reactia mea imediata la miscari din piata si asigura accesul tuturor celor interesati de informatie”, adauga directorul Darian.

Informatiile transmise pe acest blog includ atat opinii si aprecieri punctuale privind domeniul evaluarii, cat si tendinte legate de piata sau evolutia economica in contextul crizei.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii